-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51187 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

شرايط رهبري چيست؟
طبق قانون اساسي شرايط رهبري عبارت است از: 1- صلاحيت علمي لازم براي افتا در ابواب مختلف فقه، 2- عدالت و تقواي لازم براي رهبري امت اسلام، 3- بينش صحيح سياسي و اجتماعي، تدبير، شجاعت، مديريت و قدرت كافي براي رهبري (اصل يكصد و نهم قانون اساسي). پس اعلم بودن در فقه جزو شرايط رهبري نيست و همين اندازه كه شخص فقيه باشد اگر بقيه شرايط را هم دارا بوده و داراي مقبوليت عامه جهت رهبري داشته باشد (مثل امام راحل) يا خبرگان به او رأي دهند (مثل رهبر معظم انقلاب) ولي فقيه لازم الاطاعة خواهد بود. از نظر شرعي و با قطع نظر از قانون اساسي نيز، ادله اثبات ولايت فقيه، ولايت را براي همه فقها مي داند كه هر كدام از آنها متصدي امور مسلمين شود و بر امر حكومت مسلمين اقدام كند (چه مستقيماً و چه به واسطه خبرگان)، بر ديگر فقها واجب است از وي اطاعت كنند و جهت رفع هرج و مرج از مخالفت با او بپرهيزند. در ادله اين مسأله فرقي بين فقيه و اَفْقه وجود ندارد؛ بله گروه فراواني از فقها قائل به وجوب تقليد از اعلم هستند كه در اين مسأله اختلاف به شكل ديگري وجود دارد و آن اين كه آيا اعلم همان فقيه است يا اگر فقيهي در فقه اعلم نبود امّا در ساير شرايط مانند آگاهي به زمان و مكان، موضوع شناسي، درايت و تشخيص مصالح دين، ورع تقوا و... بر ديگران پيشي گرفته بود، به عنوان اعلم شناخته مي شود؟ اصل فقاهت حضرت آيت الله خامنه اي، بدون شكّ ثابت است و ده ها مجتهد عادل بر اين امر شهادت داده اند و سابقه تحصيل و تدريس علوم ديني ايشان قبل از انقلاب بيش از 22 سال مي باشد.علاوه بر اين كه ايشان قبل از انقلاب در حوزه علميه مشهد كتاب هاي مانند كفايه آخوند خراساني و رسائل شيخ انصاري را تدريس مي نمودند. امّا اين كه آيا بايد هر كس فرمان هاي رهبري را با عقل خود بسنجد و يافته ذهن خود را ملاك عمل قرار دهد يا خير پاسخ آن روشن است. گفتني است كه اگر چنين چيزي باشد هرج و مرج زيادي در جامعه پيش خواهد آمد و اصولاً نظام جامعه بر هم خواهد خورد، زيرا در اين صورت به جاي قانون، فكرها و سليقه ها و تشخيص هاي افراد حكم فرما خواهد شد. چنين مطلبي آن قدر از عقل سليم به دور است كه مثل آن را در يك دسته و گروهان نظامي نمي توان گفت چه رسد به يك مملكت.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.